Wednesday, April 16, 2008

随笔小写。。。

“哇!温室效应呢!天气很反常啊!“天气是英国人常扯的话题。常常在无话可谈的时候, 谈天气准没错了。我本人就 总觉得有一点无聊。
英国今年的天气实在是有一点无常。伦敦在复活节下了今年的第一场雪。当时我人在巴塞罗那,没有看见这场春天雪。心想 今年可就没机会再看见白茫茫的伦敦了。没想到在我临回国前两天,英国再一次的飘下150 年罕见的四月雪。
睡梦中被小雨的尖叫声 惊 醒了,还没搞得懂是什么一回事,就见小雨冲了进来 嚷 着 说下雪了,下雪了。拨开床边的窗帘一看,天啊!白茫茫的一片,煞是好看!往上一看,鹅绒般的雪花一大片一大片的飘下,轻轻的落在地上,把整个原本绿油油的草地都铺上了一片雪!
我就这样躺在暖绵绵的被窝里 看着外面的雪景, 直到小雨和美仪把早餐给弄好了, 我才懒洋洋的从被窝里钻出来, 享受那热腾腾的早餐。

伦敦最后的一周, 小雨特地 从中国 赶回来聚一聚。每一天晚上,我们都会出去吃一顿特别的晚餐。心 里想着,在近期内我们三个也就没办法再坐下来一起吃饭了, 心中总是不期然的浮现出一点点地伤感。

回想起这两 三年的生活,应该 怎么去形容呢?马不停蹄?奔奔波波?

应该是从我加入东洋开始吧,2004 年3月,我做了人生中的一个很重要的抉择,我选择了加入东洋,开始了我设计工程师的生涯。工作了6个月就被工司派去日本工作。这一去就去了6个月,当中的甜酸苦辣就 只有自己知道。工作的苦就撇下不讲了,我趁这机会也游玩了不少地方,下次你可以请教我有关东京 游 哦。富士山,箱根,日光,轻井泽, 京都和大阪 我都还有很多的 资料。

回到来马来西亚, 直接就接下了我第一个工程,一个人 焦头烂额,七手八脚 的忙了一年,才把案子搞好, 那也已经是2006年中了。

接下来的一场工程 可以说是跨国合作。日本,新加坡和马来西亚三边走。又在日本待了3个月,新加坡 待了3个月。 常常 睡醒了也不知道自己身在何处。 总希望 可以 停下脚步休息一下。

就在工程 刚刚好完成的时候,我拿到了到英国工作的机会。几经考量,离开了对我还蛮不错的东洋,展开了我人生的另一个旅途。。。

"Wah! GreenHouse effect! Un predictable Weather!" weather is the most common thing to talk in british. Whenever u r running out of topic, weather is the best to talk. Personally, i think it is a bit boring to discuss about it.

This year weather in UK is a bit abnormal. London has her first snow during easter. I was away that time in Barcelona and i missed the spring snow. Thinking that I will never see the white london again in this year. Just 2 days b4 i leave UK, London has her 2nd snow again , after 150 years to have snow in April.
Awaken by Rain shouting" its snowing!!!" I look out from the window beside my bed, OMG, everything is cover by the white snow!
Staying in my warm and confortable bed, i enjoy watching the snow falls from the sky, like goose feather,covering everything with white...

Last week in London, Rain purposely arrange her trip ack to london in order to spent sometime together with us. Everynight we went out to enjoy some special food. Everytime when i think that this might be the last time that 3 of us sit together in oversea to have dinner, i feel a bit sad. They are my friends who spent most of the time together in this foreign country especially travelling around europe.

Thinking back to the pass few years, I make a big decision to join Toyo Engineering as Instrument Engineer in 2004. After 6 months, I was sent to Japan headquater for training and job. I got the chance to travel a lot of places during my 6 month stay in Japan.

After returning to Msia, I got my first solo project which took me 1 year to complete it. from design to construction to commissioning. By then, it is already mid of 2006.

the next job is a multinational job, japan, singapore and Malaysia. I always travel between this 3 country and i spent 3 months in japan, another 3 months in spore. When I wake up in the morning, I always wonder where am I...Always pray for some rest time...

After successuly commissioning the Spore job, I get the chance to work in London. After detail consideration, I left Toyo, which treated me so good , to start a new chapter of my life in oversea..........


......to be continue........

No comments: